×
VANLIGA FRÅGOR
BESTÄLLNING 

Kan produkten som hittas från webbutik också finnas tillgänglig i butik?
Webbutik hittar du endast produkter tillgängliga i Webbutik, inte alla butiker. Om du vill försäkra dig om att specifik produkt och storlek finns tillgänglig i butik, rekommenderar vi att du använder NP:s "Välj online, prova i butik"-tjänst. Du kan också fråga produktinformation från vår kundtjänst via chatt eller telefon.

Var kan jag hitta produktmått?
Från vår webbsida "Hur hittar jag rätt storlek" hittar du storlekstabeller och kroppstyper som hjälper dig att uppskatta rätt storlek för dig. Det finns även mer detaljerad produktinformation, material och innersömslängd bakom varje produkt.

Var kan jag köpa ett presentkort?
Presentkort kan köpas från webbutik och alla butiker. Du kan själv välja belopp för presentkort.

Kan presentkortet användas i alla butiker?
Ja, presentkort kan användas i alla butiker och online. Presentkort är giltiga ett år från inköpsdatum.

Kan jag prova de beställda produkterna innan det slutliga köpbeslutet?
Betalningssätt med faktura är tyvärr inte möjligt för tillfället. Du kan dock välja de produkter du gillar från Online, prova produkterna i butiken och bara betala de produkter du vill köpa efter montering.

Hur vet jag om beställningen har gått igenom?
Du får orderbekräftelsen till vår mail efter att du har skickat beställningen. Om du inte kan hitta orderbekräftelsen, kontrollera att e-postmeddelandet inte har skickats till din skräppost.

Kan jag beställa produkter till utlandet?
Vi skickar produkter för Finland och Sverige.

Kan jag lägga till eller ta bort produkter från beställningen?
Du kan ta bort och lägga till produkter i kundvagnen innan du checkar ut. Om beställningen redan är betald kan produkter inte ändras. Du kan dock komma i kontakt med oss ​​via chatt eller telefontjänst om du märker att det är fel på beställningen och den inte har skickats än.

Kan jag betala produkterna med faktura?
Vi har ingen fakturabetalning för tillfället. Beställningen kan betalas med kreditkort, Internetbank, Mobile Pay eller förskottsbetalning av Posti. Du kan även välja förskottsbetalning när vi skickar dig fakturan till din e-post efter beställning. När fakturan är betald skickar vi produkten till Posti. 

FRAKT

Vilken typ av leveranssätt har du i webbutiken?
Frakt från webbutik är gratis för tillfället. Produkter kan beställas direkt till hemmet, postens utlämningsställe eller förskottsbetalning av Posti.

När kommer beställningen att skickas?
Vi hanterar och skickar alla produkter i ordning. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 vardagar från beställning. Du får leveransbekräftelsen via sms när beställningen har skickats till Posti. 

Hur vet jag att beställningen har skickats?
Du får leveransbekräftelsen när vi skickar produkterna åt dig. Det finns också spårnings-ID som hjälper dig att följa leveransflödet online. 

Hur och vart kommer produkterna att skickas?
Beställningen levereras till den adress med fraktmetod du valt till beställningen. Du kan välja mellan hemleverans med Posti, Postens utlämningsställe eller vald NP-butik.

BYTE OCH RETUR 

Hur byter eller returnerar jag en produkt?
Enklast är att anteckna bytes-/returblankett Online, www.housukauppa.fi eller så kan du fylla i och lägga till bytes-/returformuläret som du fått med den ursprungliga beställningen i paketet. Byte och retur är gratis om du använder kundreturdekalen som följde med originalbeställningen. Kontrollera mer: Byte och returnera.

När kan produkter bytas ut?
Vi ger våra produkter full bytes- och returrätt 14 dagar från det att produkterna mottagits. Bytes- och returrätt gäller endast produkter som inte används eller skadats.

När och hur får jag pengar tillbaka om jag returnerar beställda produkter?
Vi återför pengarna till ditt bankkonto efter att vi har fått kunden retur. För att påskynda returprocessen, vänligen registrera bytes-/returformuläret på din egen kundsida på www.housukauppa.fi eller lägg till det ifyllda bytes-/returformuläret i paketet. Beroende på bank tar pengaöverföringen vanligtvis 1-3 vardagar.

Vad ska jag göra om produkten har fel?
Vi tar fullt ansvar för våra produkter och kompenserar för den felaktiga produkten. Vi försöker ersätta den felaktiga produkten mot den nya. Om vi ​​inte kan ersätta den felaktiga produkten får du pengarna tillbaka. Felaktig produkt måste returneras till Naisten Pukutehdas Oy som kundretur. Produkt köpt från butiken, vi ber dig vänligen kontakta butiken du har köpt den. 

LOJAL KUND

Hur kan jag gå med för en lojal kund?
Du kan gå med till vår trogna kund i alla butiker eller enkelt direkt Online.

Finns det någon tidsbegränsning för att använda lojala kundpoäng?
Våra lojala kundpoäng går inte ut eller har några begränsningar för hur länge du kan samla in dem. Poäng för lojala kunder finns kvar på ditt kundkonto så länge tills du använder dem vid ditt nästa köp. Efter att du har använt dina fem poäng börjar insamlingen av poängen om igen.

Ackumulerar onlineköpen också poängen för lojala kunder?
Ja, alla köp online och i butiker samlar poängen när du har loggat in på ditt konto.

RABATTER

Kan jag kombinera två rabatter?
För samma produkt kan du bara använda en, största tillgängliga, rabatt vid tillfället. Rabatter kan inte kombineras men du kan t.ex. köpa reklamprodukter och använd kampanjkod för andra produkter.

Hur lägger jag till kampanjkod online?
Kampanjkod kan läggas till i kundvagnen i punkten "Kampanjkod". I butik kan du använda kampanjkoden genom att nämna koden för kassan.

Hur används lojala kundpoäng?
Du kan använda din rabatt på 15 euro i varukorgen genom att klicka på knappen Stämpelrabatt "Använd". Poäng för lojala kunder kan inte kombineras med andra erbjudanden.
Vi använder cookies för att förbättra webbplatsens användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du användarvillkoren. Mer information
OK